vineri, 28 mai 2010

Diferente de gandire

Salutare tuturor,

Astazi mi s-a confirmat inca o data, daca mai era nevoie, de ce noi suntem acolo unde suntem (adica in Romania, in Balcani, in CEEMEA, In lumea a treia sau cum vreti voi sa ii mai spuneti) si altii sunt la extrema opusa (adica in occcident):
1. Pentru ca noi gandim rar si ne ia mult sa ajungem la o concluzie, iar apoi din cauza obosealii acumulate nu o mai punem in aplicare.
2.Pentru ca noi ne credem mult mai importanti decat suntem de fapt si nu avem nevoie unii de altii
3. Pentru ca atunci cand muncim, rar e adevarat, o facem fara cap.
etc, etc , etc, etc....

Sa detaliez putin. Intre cele 15 milioane de chestii care mi s-au adunat de facut in perioada asta, mi-am gasit o zi sa ajung la Bruxelles pentru o sedinta cu niste oameni care lucreaza in priectul asta al meu de logistica pentru Europa de Vest. Pentru cei care nu stiu, tot in luna aceasta am fost si in Praga unde am avut ocazia sa cunosc o parte dintre persoanele care lucreaza pe acelasi proiect pe CEEMEA(Centra Eastern Europe Midle East and Africa). Evident ca fara sa vrei observi diferentele...mai ales cand sunt asa de mari.
In spatele unui pretext in ceea ce priveste complexitatea regiunii in care cu mandrie prosteasca spunem ca locuim, se ascund tot felul de ineptii incepand de la obiectivul general al proiectului pana la munca cea mai marunta si neinsemnata pe care o facem. O sa iau punct cu punct cele 3 afirmatii numerotate mai sus:
1. Noi in general petrecem, sub o forma sau alta, asa ca nu mai avem cand sa mai si gandim inainte sa muncim. In putinele ocazii in care mai gandim, gandim prost: in loc sa punem pe picioare o structura functionala si cat mai simpla cu putinta, facem o structura care sa ne rezolve o problema de moment si apoi ne plangem ca e o zona prea complexa ca sa ne dam seama din prima ce este mai bine de facut. Pe de alta parte in WE(Western Europe) au gandit bine timp de vreo jumate de an...ca si ei au complexitatea lor(venind din alte unghiuri ale problemei, dar o au si nu se plang de ea) si acum lucreaza la un proces cat mai simplu pentru toata lumea, cu resurse minime si tot ce mai este pe langa.
2. Suntem oare noi atat de frumosi, detsepti si mai cu mot? daca da, de ce?...eu unul nu gasesc vreun motiv...ca sa va dati seama pun unul langa altul cei doi lideri ai proiectului pe cele doua regiuni...pana luna asta nu cunosteam personal pe nici unul din ei, dar ne conversaseram de multe ori pe mail sau la telefon. Praga- CEEMEA - "Salut. Ma numesc X si sunt liderul proiectului pe regiunea aceasta.[...] am vorbit cu top managementul vostru, hotararile au fost luate, vom face, vom drege. Suntem absolut extraordinari ca am reusit sa implementam totul atat de repede...". Bruxelles- WE - " Salutare tuturor, ce mai faceti...ma scuzati ca am intarziat, dar avionul a avut ceva turbulente.[...]. Nu va opriti din prezentare, continuati ca recuperez eu pe parcurs.[...]Dragos, in sfarsit pot sa pun o fata langa un nume. Ce ma bucur sa te cunosc...scuza-ma ca nu te-am recunoscut din prima..."(n-am vazut prea des asemenea abordari pe la noi...un manager de top sa-si ceara scuze de la o persoana cu rang mai mic ca nu a recunoscut-o).
3.Setup CEEMEA, 15 site-uri 5 moduri diferite de lucru. Setup WE: 15 site-uri, un singur mod de lucru...cam asta e diferenta.

Va las pe voi sa ghiciti care abordare e mai productiva si care dintre cele 2 persoane e mai apreciata..
Una peste alta, n-am avut timp sa vad mai nimic din Bruxelles...ce am vazut din masina mi-a placut si probabil voi mai reveni si cu alta ocazie cand sper sa pot vedea mai multe. Si apropos de masini...mi-a umblat fundul numai in S-Classe zilele astea...sa nu ma obisnuiesc cu asta ca s-ar putea sa fie periculos...dar din pacate mai am de facut un drum din asta de la biroul P&G la aeroport in cca 30 minute. Asa ca va las. Ne vedem acasa.

Niciun comentariu: