vineri, 30 aprilie 2010

Filosofia pe la noi

Azi am avut o zi ceva mai relaxata la munca dupa buceala din ultimile 2-3 saptamani si faceam si eu putin surfing...pe net...daca tot nu ma duc la mare am zis ca macar pe net as putea incerca. Din site in site, din blog in blog ajung la Simona Tache, unde dau peste un filmulet de prezentare al Facultatii de Filosofie din Bucuresti. Evident ca in mintea mea de filosof s-a facut declick-ul si zic hai sa dau click sa vad despre ce e vorba. Plictiseala maxima. Te mai miri ca in ziua de azi nu mai da nimeni la filosofie. De ce naiba ar da? ce ar avea de castigat?
Si eu am terminat printre multele mele studii Facultatea de filosofie. E adevarat era la Iasi, dar aceeasi treaba. La fel de plictisitoare e materia, la fel de naspa sunt profii...nu cred ca e mare diferenta. Nu-mi pare rau ca am facut-o doamne fereste, dar a fost vorba de conjunctura ca Stiinte Politice nu gaseam decat ca specializare in cadrul acestei facultati si nu prea am avut de ales.
daca ma gandesc la ce mi-a folosit, as putea gasi vreo cateva chestii: am invatat sa gandesc intr-un anumit fel (mai mult prin contra-exemplu, adica asa nu) si sa am o anumita fluenta in limbaj si in comunicare in general (nu ca astia de pe-aici din capitala lu peste care vorbeste cu decat si gen). In rest cu ce m-am ales? Cu o repulsie fata de citit ca mi se acrise de atata Kant is Nietzsche si cu o o diploma pe care scrie Politolog si care nu-mi foloseste la nimic.

Pe de alta parte la ce s-ar astepta astia intr-o vreme in care noi traimm numai la viteza a 14-a fata de timpurile trecute? cine mai citeste Critica Ratiunii pure? Cine ar mai umbla si locui intr-un butoi in ziua de azi asemenea lui Diogene? Poate vreun boschetar...absolvent de Filosofie.
Stau si ma intreb oare ce calificare au absolventii acestei facultati? De Filosofi??...si in ce domeniu s-ar putea angaja?...N-am un raspuns.
Acum cand unul e mai pragmatic decat celalalt tu ca si filosof ce sa faci? Sa stai sa analizezi problema? Sa te intrebi daca scaunul e in usa sau nu ori sa faci injectii la o carte precum in filmulet? Doar esti absolvent de doctorat si poti sa vindeci orice :) Cam cat de naiv trebuie sa fii?

Daca va intereseaza uitati aici filmuletul. Cam jalnic si extrem de lung, stiu. Somn Usor!!

Un comentariu:

Anonim spunea...

daca ai absolvit facultatea de filosofie si inca te mai intrebi de ce?atunci degeaba ai mai facut-o...la filosfie dai ca sa ai acces la cunoastere, la studiu deplin si la exercitiu mental...daca vrei cariera si bani te faci...politician!sau altceva...probabil ai intrat cu dosar altfel nu-mi explic! oricum mult succes si multi bani! ca e nevoie...